Opdater foreningens oplysninger her:
I har mulighed for at opdatere kontaktoplysninger for formanden, kassereren og den person, der på jeres forenings vegne modtager bladet By og Land med fragtmand (ved > 5 eksemplarer af bladet). Det sker i formularen her. Samme person kan have flere roller eller alle roller (ring endelig, hvis du er i tvivl om noget):
Meld ændringer – foreninger
Opdater kontaktoplysninger for foreningen
Baggrund
I Landsforeningen er vi glade for samarbejdet med medlemsforeningerne, og der udveksles oplysninger under GDPR reglementet. Vi ved, at det er krævende at drive en forening rent administrativt. Vi har brug for opdaterede oplysninger om ændringer i lokalforeningens ledelse, efter at ændringen har fundet sted hos jer.
Alle spørgsmål angående medlemsadministration af foreninger, bladmodtagere, fakturaer mm. bedes rettet til ingeborg.callesen@byogland.dk. Du kan også ringe onsdage mellem 10 og 15 på tlf. 22 94 41 51 (direkte).
Bladet By & Land
Bladet kan leveres på to måder. 1) Alle blade sendes i en samlet pakke (hvis > 5 stk) med fragt til den modtager, I har valgt. Lav en aftale med PostNord om at pakken må stilles på adressen, hvis der ikke er nogen hjemme. 2) Bladet omdeles efter en adresseliste til hver enkelt bladmodtager, som vi vedligeholder efter anvisninger og rettelser fra jer.
Bladet By & Land udkommer fire gange om året. Listen over bladmodtagere føres i et regneark af medlemskassereren i jeres forening. Ændringer noteres i regnearket i kolonnen til højre for bladmodtagerens adresse. Er det en udmeldelse eller en ændret adresse? Skriv den nye adresse til højre for bladmodtageren, så vi har både den gamle og den nye adresse. Nye modtagere tilføjes på linjer under de nuværende bladmodtagere. Vi adressevasker (kontrollerer for ændringer) hos Bladkompagniet inden hver udsendelse. I kan derfor opleve, at vi spørger jer om evt. rettelser, når vi får fejlmeldinger fra Bladkompagniet på en adresse. Man kan altid få tilsendt den senest opdaterede bladmodtagerliste for sin forening fra os.
Ændringer i adresselisterne for foreningens bladmodtagere indmeldes mod slutningen af februar, maj, august og november (se produktionsplanen). Man bruger de tre gratiseksemplarer for hvert nummer til uddeling til de nye medlemmer i de mellemliggende perioder. Vi kan sende flere blade til foreningen til uddeling til nytilkomne medlemmer af jeres lokale forening.
Kontingent
Kontingent opkræves ultimo januar/primo februar på baggrund af det medlemstal for jeres forening, som vi har registreret per 31. januar hvert år. For foreninger skiller kontingentet ved 20+ medlemmer og 80+ medlemmer. Antallet af tilkøbte bladmodtagere opgøres på baggrund af det antal bladmodtagere, vi har registreret her hos os 31. januar. Hvis der kommer mange nye til i årets løb genberegner vi kontingent og bladmodtagere per 30. juni.
Andre registreringer
Ved skift af formand og kasserer skal der ske ændringer i jeres registrering som frivillig forening, se frivillig.dk. Banken og virk.dk skal kende de reelle ejere, jeres vedtægter og tegningsregler for bestyrelsen, hvis jeres vedtægter beskriver dem.
Læs mere om foreningsdrift på frivillig.dk
Administrationsprogram
Både større og mindre foreninger kan have god gavn af et administrationsprogram til at styre medlemmers adresser, kontingentbetalinger, bogføring og regnskab. Det gør det muligt for flere af jer frivillige at deles om opgaverne med medlemsadministration, kontingent, arrangementer og regnskab på en nem og overskuelig måde.
Landsforeningen bruger foreningsadministrator.dk til medlemsadministration og økonomi. Udvekslingen af medlemmers adresser kan gøres mere automatisk, hvis jeres forening også vælger foreningsadministrator.dk. Andre alternativer er fx ForeningLet.dk (til mange forskellige typer organisationer), Conventus.dk (primært til Idrætsforeninger), minforening.dk og flere andre.
Opdateret den 11. januar 2023