Opdater foreningens oplysninger her:

I har mulighed for at opdatere kontaktoplysninger for formanden, kassereren og  den person, der på jeres forenings vegne modtager bladet By og Land med fragtmand (ved > 5 eksemplarer af bladet). Det sker i formularen her. Samme person kan have flere roller eller alle roller (ring endelig, hvis du er i tvivl om noget):

Meld ændringer – foreninger

Opdater kontaktoplysninger for foreningen

  • Opdater oplysninger vedrørende din forening herunder. Du kan oplyse kontaktoplysninger på formand og kasserer, modtagere af blade via fragt, medlemstal pr. 31. jan. eller andet.

  • Hvilken forening er du frivillig i?
  • Medlemsnummeret finder du på den faktura, du tidligere har modtaget fra By og Land Danmark, eller bag på bladet By & Land, hvor det er de første fire cifre i øverste linje på adressefeltet
  • Skriv den e-mailadresse, vi skal sende dig en kvittering vedr. oplysningerne til
  • Skriv de oplysninger der gælder fremover, og udfyld kun de felter, der er relevant for den opdatering du er i gang med.

  • Hvem er formand i foreningen. Vedkommende der fremover varetager posten.
  • Angiv formandens adresse: Vej, nr. sal, side eller lejl. nr. evt. stednavn, postnr., by. Den adresse du skriver her, er den vi lægger på by og Land Danmarks hjemmeside, når vi giver oplysninger om foreningen med mindre andet aftalt.
  • Skriv den e-mailadresse, vi skal bruge, når vi skal henvende os til formanden.
  • Hvem er kasseren i foreningen. Vedkommende der fremover varetager posten.
  • Skriv den e-mailadresse, vi skal bruge, når vi skal henvende os til kasseren.
  • Skriv det telefonnummer kasseren kan kontaktes på
  • Angiv kasserens adresse: Vej, nr. sal, side eller lejl. nr. evt. stednavn, postnr., by. Den adresse du skriver her, bruger, hvis jeres foreningen modtager bladet By & Land med fragt (mere end 5. blade) med mindre andet aftalt.
  • Navnet på den i foreningen, der efter aftale skal modtage blade med fragt (flere end 5 blade)
  • Angiv bladmodtagerens adresse: Vej, nr. sal, side eller lejl. nr. evt. stednavn, postnr., by. Den adresse du skriver her, bruger vi hvis jeres foreningen modtager bladet By & Land med fragt (mere end 5. blade) og det er en anden end kasseren, der skal modtage pakken.
  • Skriv det telefonnummer vi kan kontakte bladmodtageren på
  • Antallet bruger vi til at finde den rigtige kontingentsats
    Hvem skal sekretariatet henvende sig til først, når vi har sager at drøfte med jer.
  • Skriv er, hvis der er yderligere informationer, der er nødvendige for By og Land Danmarks sekretariat for at yder jer god medlemsservice
  • Felterne markeret med * skal udfyldes.

    PRISER FOR MEDLEMSKAB:

    Foreningsmedlemskab indtil 20 lokale medlemmer: 725,00 kr. (inkl. 3 x abonn. på By & Land)
    Foreningsmedlemskab fra 21 til 80 lokale medlemmer: 1.450,00 kr. (inkl. 3 x abonn. på By & Land)
    Foreningsmedlemskab fra 81 lokale medlemmer: 2.195,00 kr. (inkl. 3 x abonn. på By & Land)


    Lokalforeningers medlemmers abonnement på bladet By & Land gennem lokalforeningen, distribueret til medlemmet, sendt med fragt, eller som lokalforeningsabonnent: 100 kr (2023), fra 2024 er prisen 110 kr.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Baggrund

I Landsforeningen er vi glade for samarbejdet med medlemsforeningerne, og der udveksles oplysninger under GDPR reglementet. Vi ved, at det er krævende at drive en forening rent administrativt. Vi har brug for opdaterede oplysninger om ændringer i lokalforeningens ledelse, efter at ændringen har fundet sted hos jer.

Alle spørgsmål angående medlemsadministration af foreninger, bladmodtagere, fakturaer mm. bedes rettet til ingeborg.callesen@byogland.dk. Du kan også ringe onsdage mellem 10 og 15 på tlf. 22 94 41 51 (direkte).

Bladet By & Land

Bladet kan leveres på to måder. 1) Alle blade sendes i en samlet pakke (hvis > 5 stk) med fragt til den modtager, I har valgt. Lav en aftale med PostNord om at pakken må stilles på adressen, hvis der ikke er nogen hjemme. 2) Bladet omdeles efter en adresseliste til hver enkelt bladmodtager, som vi vedligeholder efter anvisninger og rettelser fra jer.

Bladet By & Land udkommer fire gange om året. Listen over bladmodtagere føres i et regneark af medlemskassereren i jeres forening. Ændringer noteres i regnearket i kolonnen til højre for bladmodtagerens adresse. Er det en udmeldelse eller en ændret adresse? Skriv den nye adresse til højre for bladmodtageren, så vi har både den gamle og den nye adresse. Nye modtagere tilføjes på linjer under de nuværende bladmodtagere. Vi adressevasker (kontrollerer for ændringer) hos Bladkompagniet inden hver udsendelse. I kan derfor opleve, at vi spørger jer om evt. rettelser, når vi får fejlmeldinger fra Bladkompagniet på en adresse. Man kan altid få tilsendt den senest opdaterede bladmodtagerliste for sin forening fra os.

Ændringer i adresselisterne for foreningens bladmodtagere indmeldes mod slutningen af februar, maj, august og november (se produktionsplanen). Man bruger de tre gratiseksemplarer for hvert nummer til uddeling til de nye medlemmer i de mellemliggende perioder. Vi kan sende flere blade til foreningen til uddeling til nytilkomne medlemmer af jeres lokale forening.

Kontingent

Kontingent opkræves ultimo januar/primo februar på baggrund af det medlemstal for jeres forening, som vi har registreret per 31. januar hvert år. For foreninger skiller kontingentet ved 20+ medlemmer og 80+ medlemmer. Antallet af tilkøbte bladmodtagere opgøres på baggrund af det antal bladmodtagere, vi har registreret her hos os 31. januar. Hvis der kommer mange nye til i årets løb genberegner vi kontingent og bladmodtagere per 30. juni.

Andre registreringer

Ved skift af formand og kasserer skal der ske ændringer i jeres registrering som frivillig forening, se frivillig.dk. Banken og virk.dk skal kende de reelle ejere, jeres vedtægter og tegningsregler for bestyrelsen, hvis jeres vedtægter beskriver dem.

Læs mere om foreningsdrift på frivillig.dk

Administrationsprogram

Både større og mindre foreninger kan have god gavn af et administrationsprogram til at styre medlemmers adresser, kontingentbetalinger, bogføring og regnskab. Det gør det muligt for flere af jer frivillige at deles om opgaverne med medlemsadministration, kontingent, arrangementer og regnskab på en nem og overskuelig måde.

Landsforeningen bruger foreningsadministrator.dk til medlemsadministration og økonomi. Udvekslingen af medlemmers adresser kan gøres mere automatisk, hvis jeres forening også vælger foreningsadministrator.dk. Andre alternativer er fx ForeningLet.dk (til mange forskellige typer organisationer), Conventus.dk (primært til Idrætsforeninger), minforening.dk og flere andre.

Opdateret den 11. januar 2023