OBS – udflugterne er overtegnede, men du kan selvfølgelig deltage i generalforsamlingen – OBS

Skal du med til generalforsamling i Sorø, når By og Land Danmark mødes til sin traditionsrige begivenhed?

Vi glæder os over at kunne mødes fysisk igen, og årets generalforsamling bliver holdt i Sorø den 7. maj 2022. Her mødes bygnings- og landskabskultures ildsjæle for at opleve historiske bygninger og vidunderlige kulturmiljøer.

Program

kl. 09:00: Vi mødes til kaffe og morgenbrød. Vi mødes på Sorø Kunstmuseum. (Storgade 9, 4180 Sorø) – Udsolgt

kl. 10:00: Rundvisning i Sorø Klosterkirke med guide fra Sorø Akademi, efter rundvisningen går vi en tur rundt i Akademihaven (Akademigrunden 4, 4180 Sorø) Udsolgt

kl.12:00: Frokost på Værkerne i Sorø (smørrebrød og en øl/vand)(Frederiksvej 27, 4180 Sorø) Udsolgt

kl.13:00 Generalforsamlingen på Værkerne

kl.15:45: Eftermiddags kaffe og kage

kl. 16:30: Rundvisning på Sorø gl. Rådhus med borgmester Gert Jørgensen. Rådhuset er tegnet af Arkitekt Tvede og fredet på foreningens forslag. Fredningsforslaget kan du læse her. (Torvet 2, 4180 Sorø) – Udsolgt

kl. 18:00 Farvel og tak for i dag

Du kan læse artiklen fra bladet By & Land 134, hvor redaktør Helge Torm tager os med rundt i Sorø som oplevet af H.C. Andersen

Generalforsamlingen

Generalforsamlingen er efter vedtægterne, du kan finde  budget, regnskab og årsberetningerne ved at klikke på linket her

Pris

Dagen er gratis for foreningens medlemmer og medlemmer af medlemsforeninger. Vi har et udeblivelsesgebyr på 400,-, hvis du udebliver eller melder afbud mindre en 72 timer før arrangementsstart. Du kan deltage i arrangementet som ledsager, hvis du følges med et medlem, det koster 450,- kr. Ledsagere skal meldes til sammen med det medlem de følges med

Der var sidste tilmelding den 28. april 2022

*Ret til ændringer forbeholdes. Vi følger stadig med Covid-19 situationen, og følger myndighedernes anbefalinger og restriktioner

Er du ikke medlem af foreningen endnu, så kan du melde dig ind her. Vi betragter medlemmer af medlemsforeninger som medlemmer af By og Land Danmark. Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til sekretariatet på 70 22 12 99.